Главная


Акафист святым преподобным Сергию и Герману, Валаамским чудотворцем
  1. Житие
  2. Акафист

Жития преподобных Сергия и Германа, Валаамских чудотворцев

 

Ос­но­ва­те­ли Спа­со-Пре­об­ра­жен­ско­го Ва­ла­ам­ско­го мо­на­сты­ря, пре­по­доб­ные Сер­гий и Гер­ман, со­глас­но цер­ков­но­му пре­да­нию, бы­ли гре­че­ски­ми свя­щен­но­и­но­ка­ми, при­шед­ши­ми в X ве­ке во вла­де­ния Ве­ли­ко­го Нов­го­ро­да вме­сте с пер­вы­ми пра­во­слав­ны­ми мис­си­о­не­ра­ми. Ис­то­ри­че­ские све­де­ния об ос­но­ва­те­лях Ва­ла­ам­ско­го мо­на­сты­ря скуд­ны. Ча­сто во вре­ме­на вра­же­ских на­ше­ствий (XII, XVII ве­ка) мо­на­стырь пе­ре­жи­вал опу­сто­ше­ние, на дол­гие де­ся­ти­ле­тия пре­ры­ва­лось здесь ино­че­ское слу­же­ние. Во вре­ме­на на­ше­ствий уни­что­жа­лись цер­ков­ные па­мят­ни­ки, мо­на­стыр­ские свя­ты­ни, не раз бы­ли со­жже­ны и раз­граб­ле­ны бо­га­тей­шие мо­на­стыр­ские биб­лио­те­ка и хра­ни­ли­ще ру­ко­пи­сей. 11 июля – па­мять пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на, Ва­ла­ам­ских чу­до­твор­цев



Не до­шло до нас и жи­тие пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на Ва­ла­ам­ских. В XVI ве­ке уже бы­ли утра­че­ны мно­гие ис­то­ри­че­ские до­ку­мен­ты, об этом сви­де­тель­ству­ет древ­ний си­но­дик Ва­ла­ам­ско­го мо­на­сты­ря, по­сле ра­зо­ре­ния оби­те­ли в 1611 го­ду хра­нив­ший­ся в Ста­ро­ла­дож­ском Ва­си­льев­ском мо­на­сты­ре. Этот си­но­дик яв­ля­ет­ся един­ствен­ным ис­то­ри­че­ским до­ку­мен­том, на­пи­сан­ным на Ва­ла­а­ме, в ко­то­ром от­ра­же­но под­лин­ное зна­ние о пер­во­на­чаль­ни­ках оби­те­ли. В си­но­ди­ке в спис­ке игу­ме­нов упо­ми­на­ют­ся пре­по­доб­ные Сер­гий и Гер­ман.

Сви­де­тель­ством ино­че­ско­го по­дви­га пре­по­доб­ных ста­ли цер­ков­ное пре­да­ние и древ­ние ле­то­пис­ные па­мят­ни­ки. Смысл ино­че­ско­го жи­тия пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на со­сто­ял в про­све­ще­нии све­том Хри­сто­вой ве­ры язы­че­ских ка­рель­ских пле­мен, в утвер­жде­нии пра­во­сла­вия на Се­ве­ре Ру­си, в ос­но­ва­нии мо­на­ше­ской оби­те­ли, ко­то­рая ста­ла опло­том пра­во­сла­вия в ран­ние ве­ка хри­сти­ан­ско­го про­све­ще­ния. Древ­ние нов­го­род­ские ле­то­пи­си со­об­ща­ют об об­ре­те­нии мо­щей пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на и пе­ре­не­се­нии их в Нов­го­род во вре­мя на­ше­ствия шве­дов в 1163-64 гг.

Имен­но то­гда со­сто­я­лось мест­ное про­слав­ле­ние ос­но­ва­те­лей Ва­ла­ам­ско­го мо­на­сты­ря и бы­ло по­ло­же­но на­ча­ло цер­ков­но­му по­чи­та­нию пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на в пре­де­лах Нов­го­род­ской епар­хии. Сви­де­тель­ством их цер­ков­но­го по­чи­та­ния яв­ля­ет­ся на­ли­чие их в со­бо­ре Нов­го­род­ских свя­тых, упо­ми­на­ния в служ­бе «Всем рус­ским свя­тым», со­став­лен­ной в XVIII ве­ке, а так­же про­ри­си и ико­но­пис­ный под­лин­ник XVIII ве­ка.

В на­ча­ле XVIII ве­ка бы­ли из­вест­ны ико­ны пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на. На­по­ми­на­ние об утра­чен­ном жи­тии Пре­по­доб­ных, встре­ча­ет­ся в мно­го­чис­лен­ных спис­ках «Ва­ла­ам­ской бе­се­ды», па­мят­ни­ка цер­ков­ной пуб­ли­ци­сти­ки XVI–XVII ве­ков. За­ча­ло «Бе­се­ды», несо­мнен­но, яв­ля­ет­ся от­рыв­ком из сен­тябрь­ских Ми­ней, где по­вест­ву­ет­ся о пе­ре­не­се­нии мо­щей пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на (Ка­рель­ских чу­до­твор­цев) из Нов­го­ро­да в мо­на­стырь Все­ми­ло­сти­во­го Спа­са по ути­ше­нии во­ен­ной опас­но­сти, по-ви­ди­мо­му, в 1182 г., что под­твер­жда­ет­ся нов­го­род­ски­ми ле­то­пис­ны­ми ис­точ­ни­ка­ми. Пер­во­на­чаль­ное ме­сто по­дви­гов пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на ука­зы­ва­ет­ся на Свя­том ост­ро­ве. Так го­во­рит пре­да­ние, из­вест­ное при игу­мене Еф­ре­ме во вто­рой по­ло­вине XVIII ве­ка. Так­же дан­ный факт под­твер­жда­ет и швед­ский ат­лас, в ко­то­ром на кар­те ост­ро­ва Ва­ла­а­ма Свя­той ост­ров име­ну­ет­ся как Vanho Valamo – Ста­рый Ва­ла­ам, и на этом ост­ро­ве ука­зан крест.

Чрез­вы­чай­но ши­ро­кое рас­про­стра­не­ние «Ва­ла­ам­ской бе­се­ды», из­вест­ной во мно­же­стве спис­ков XVI, XVII, XVIII ве­ков, сви­де­тель­ству­ет о вы­со­ком ду­хов­ном ав­то­ри­те­те ос­но­ва­те­лей Ва­ла­ам­ско­го мо­на­сты­ря, так как имен­но их ду­хов­ны­ми уста­ми из­ло­же­на по­зи­ция нес­тя­жа­те­лей в из­вест­ной цер­ков­ной по­ле­ми­ке XVI ве­ка.

В 1611 го­ду мо­на­стырь был ра­зо­рен шве­да­ми, и на ост­ро­ве жи­ли швед­ские ко­ло­ни­сты. В 1685 го­ду, в цар­ство­ва­ние ве­ли­ких кня­зей Иоан­на Алек­се­е­ви­ча и Пет­ра Алек­се­е­ви­ча, шве­ды за­хо­те­ли от­ко­пать мо­щи пре­по­доб­ных и над­ру­гать­ся над ни­ми, но Гос­подь мо­лит­ва­ми пре­по­доб­ных вско­ре по­слал на них ве­ли­кий недуг и рас­слаб­ле­ние чле­нов, по­это­му они устра­ши­лись и над мо­ща­ми их устро­и­ли ча­сов­ню.

11 июля – па­мять пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на, Ва­ла­ам­ских чу­до­твор­цев. В 1755 го­ду игу­ме­ном Еф­ре­мом был вы­стро­ен но­вый де­ре­вян­ный со­бор­ный храм, в ко­то­ром имел­ся при­дел пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на. Пу­те­ше­ствен­ник, ка­пи­тан Яков Яко­вле­вич Морд­ви­нов так опи­сы­ва­ет са­му оби­тель: «Мо­на­стырь по­стро­ен на го­ре ка­мен­ной, церк­ви, ко­ло­коль­ня и огра­да де­ре­вян­ные. И все­му оно­му мо­на­сты­рю взят план, и на плане озна­че­но: Со­бор­ная цер­ковь Пре­об­ра­же­ния Гос­под­ня, в ней при­де­лы: с юж­ной сто­ро­ны – свя­тых апо­сто­лов Пет­ра и Пав­ла, с се­вер­ной — свя­то­го апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва, ввер­ху с юга свя­то­го апо­сто­ла Ан­дрея Пер­во­зван­но­го, с се­ве­ру – свя­тых пра­вед­ных За­ха­рии и Ели­са­ве­ты, вни­зу с юж­ной сто­ро­ны — пре­по­доб­ных отец Сер­гия и Гер­ма­на, Ва­ла­ам­ских чу­до­твор­цев, где и мо­щи преп. под спу­дом, а свер­ху сде­ла­ны ра­ки, и на ра­ки их по­ло­же­ны жи­во­пис­ные их об­ра­зы».

К 28 июня 1789 го­да был освя­щен но­вый со­бор­ный храм пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на, Ва­ла­ам­ских чу­до­твор­цев, каз­на­че­ем Ин­но­кен­ти­ем с бра­ти­ей, где мо­щи их по­чи­ва­ют под спу­дом. В 1817 го­ду ар­хи­манд­ри­том Ко­нев­ско­го мо­на­сты­ря Ила­ри­о­ном бы­ла со­став­ле­на служ­ба пре­по­доб­ным Сер­гию и Гер­ма­ну, Ва­ла­ам­ским чу­до­твор­цам, и на­пе­ча­та­на в Си­но­даль­ной ти­по­гра­фии с при­ло­же­ни­ем по­учи­тель­но­го сло­ва на па­мять их.

В 1819 го­ду, 20 ок­тяб­ря, Свя­тей­шим Си­но­дом бы­ло пред­пи­са­но об­ще­рос­сий­ское по­чи­та­ние Ва­ла­ам­ских угод­ни­ков и опре­де­ле­ны дни цер­ков­но­го празд­но­ва­ния их па­мя­ти – 28 июня/11 июля и 11/24 сен­тяб­ря.

Мо­щи пре­по­доб­ных Сер­гия и Гер­ма­на и ныне по­чи­ва­ют под спу­дом в Спа­со-Пре­об­ра­жен­ском Со­бо­ре Ва­ла­ам­ско­го мо­на­сты­ря. Сви­де­тель­ством бла­го­дат­ной мо­лит­вен­ной по­мо­щи пре­по­доб­ных яв­ля­ют­ся мно­го­чис­лен­ные чу­де­са, яв­лен­ные по ве­ре про­ся­щих и мо­ля­щих­ся.

Ос­но­ва­те­ли мо­на­сты­ря, пре­по­доб­ные Сер­гий и Гер­ман, Ва­ла­ам­ские чу­до­твор­цы, не оста­ви­ли нам сво­е­го жи­тия, ко­то­рое, несо­мнен­но су­ще­ство­ва­ло, со­хра­ни­лись лишь крат­кие упо­ми­на­ния в ле­то­пи­сях и древ­них ру­ко­пи­сях. Но пре­по­доб­ные Сер­гий и Гер­ман ни­ко­гда не остав­ля­ли сво­е­го брат­ства. Они про­дол­жа­ют сви­де­тель­ство­вать на про­тя­же­нии ты­ся­чи лет свое незри­мое при­сут­ствие, охра­няя сво­им мо­лит­вен­ным пред­ста­тель­ством Ва­ла­ам­скую оби­тель.



 


АУДИО

1 -я часть



2 -я часть


Кондак 1

Возбранным нашего спасения поборником и теплым к Богу молитвенником похвальное Вам, преподобнии, приносим пение. Вы же, яко имущии дерзновение ко Господу, от всяких нас бед свободите, зовущих:Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Икос 1

Ангельски на земли поживше, со ангелы ныне на Небеси водворяетеся, отцы преподобнии, светом трисолнечным осияваеми и божественныя доброты лицезрения наслаждающеся. Темже и нас, чад ваших, память вашу любовию празднующих и с верою под отчий кров ваш прибегающих, у Престола Царя Славы Христа не забудите, вопиющих вам таковая:Радуйтеся, в радость Господа своего вшедшии.Радуйтеся, венцы нетленныя от Него приемшии.Радуйтеся, Небеснаго Сиона прекраснаго граждане.Радуйтеся, вечнаго Царствия Христова наследницы.Радуйтеся, в жизни земней единаго Христа всем сердцем возлюбившии и Того единаго взыскавшии.Радуйтеся, любве ради Его вся преобидевшии и мира красная презревшии.Радуйтеся, непрестанным божественным рачением превыше видимых воспарившии.Радуйтеся, деянием видение стяжавшии.

Радуйтеся, уми зрящии Бога.Радуйтеся, неусыпныя молитвы источницы.Радуйтеся, Валааму изрядная похвало.Радуйтеся, миру светильницы.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 2

Видяще преподобнии земныя доброты непостоянное и славы жития сего суету, Отечество свое и сродники и други оставиша, и от полуденныя страны к чуждему и хладному северу устремишася. Христови бо тщахуся невозбранно послужити, поюще Ему: Аллилуиа.


Икос 2

Разума духовнаго и земли безстрастия обетованныя взыскующе, Авраамлю произволению подражасте, преподобнии, землю Отечества своего оставльше и в пустыни сей бывше пришельцы. Темже даже и доднесь святая обитель Валаамская, на пажити вашей вселящися, неустанно вопиет вам сердцем и усты:Радуйтеся, семя святое, земли сея стояние.Радуйтеся, людей, окрест живущих, Христови присвоение.Радуйтеся, безплодную пустыню сию слез своих теченьми вспоившии.Радуйтеся, хладную страну сию молитв теплотою согреявшии.Радуйтеся, славии доброгласнии, райскую весну от полудня нам принесшии.Радуйтеся, греческаго кедра отрасли избранныя, иночества сад в горе сей прорастшыя.Радуйтеся, яко Христа стяжасте в сердцы своем.Радуйтеся, яко Троицы явистеся чистое жилище.Радуйтеся, привременными вечная купившии.Радуйтеся, тленными нетленная наследовавшии.Радуйтеся, богатства неиждиваемаго блазии рачители.Радуйтеся, бисера добраго велицыи купцы.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 3

Силе от Вышняго предложению вашему приложшейся, не всуе труждастеся, преподобнии: Той бо бе вам стена крепка от лица вражия, камень терпения и мужества сподвижник. Духом же Его услаждаеми и от силы в силу восходяще, сподобистеся и части избранных Его, с нимиже зовете: Аллилуиа.


Икос 3

Имуще ум богоприятен и ангеловидное свое обещание непоколебимо на краесекомом камени веры во Христа, не разслабеша в подвизех своих преподобнии, ни возвратишася вспять к памяти прежняго жития мирскаго, но подъятый на ся крест даже до смерти понесоша и вся Христа ради сладце претерпеша. Сего ради и Бог я облагодати и ангельски зрети Его чистым сердцем сподоби, да и мы, житию их подражающе, усердно зовем к ним:Радуйтеся, гласа Евангелскаго истиннии послушницы.Радуйтеся, Закона Христова усерднии творцы.Радуйтеся, Господу своему до смерти послужившии.Радуйтеся, язвы Его выну на теле своем носившии.Радуйтеся, яко Царствия ради Небеснаго ни в чесом же самих себе пощадили есте.Радуйтеся, яко ангельским образом облекшеся, до конца брань свою совершили есте.Радуйтеся, Христови оружницы вернии.Радуйтеся, врага неустаннии запинатели.Радуйтеся, пустыни сладкое прозябение.Радуйтеся, воздержания неувядаемый цвете.Радуйтеся, благодати сосуди избраннии.Радуйтеся, веры подвижницы.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 4

Бурю противных ветров аще и воздвиже на преподобныя диавол, обаче потопити их не возможе, ниже града душевнаго их разорити. Тии бо щитом веры ограждшеся и мечь молитвы вращающе, вся стрелы лукаваго нетрудно угашаху, Христу поюще: Аллилуиа.


Икос 4

Слышана бысть, преподобнии, духовных подвигов ваших молва и молитвы непрестанное горение и жития вольное озлобление: не может бо град укрытися, вверху горы стояй. Сего ради, яко елени на источники водныя, вси алчущии покаяния и жаждущии правды, о Господе ревнующе, к вам притекоша, и се обитель святая создася и пустыня Валаамская аки град благоцветущь показася. Темже о множестве спасаемых веселящеся, воспеваем вам сице:Радуйтеся, обители вашея первоначальницы.Радуйтеся, великаго иноков сонма отцы.Радуйтеся, покаяния от жизни своея проповедницы.Радуйтеся, люботруднаго жития законоположницы.Радуйтеся, яко на пажити спасительныя многи овцы изведосте.Радуйтеся, яко Христа о множестве кающихся возрадовасте.Радуйтеся, дух правый спасения в людех обновившии.Радуйтеся, ревность о Бозе в сердцах унылых возжегшии.Радуйтеся, душ христианских возстание.Радуйтеся, спящих зле пробуждение.Радуйтеся, к Небесному Царствию кормчии.Радуйтеся, пестуни во Христа.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 5

Боготечныя яко звезды, на севере неба возшли есте, преподобнии, и светом веры и подвиг ваших страну Карельскую просветили есте, учаще приходящыя к вам люди суеверия и бесовския обычаи отложити и единаго точию Бога боятися и Ему единому служити, поюще Ему: Аллилуиа.


Икос 5

Видевше окрест себе чада своя, носящая ветви благодеяния, возвеселишася преподобнии и, яко венец жития, блаженную кончину улучивше, радующеся к небеси преидоша, обаче союза любве не расторгоша, ниже чада своя оставиша сира: не оскудеша бо и по смерти за ня Христу выну молящеся и во искушениих и бедах я назирающе и спасающе. Сего ради слышаху от них таковая:Радуйтеся, в нуждах наших помощницы.Радуйтеся, в скорбех утешители.Радуйтеся, язв греховных целители.Радуйтеся, бесовских наваждений отгнатели.Радуйтеся, вы бо колена, унынием разслабленная, скоро укрепляете.Радуйтеся, вы бо угасающыя светильники наша елеем молитв ваших исполняете.Радуйтеся, страстьми порабощенных скории свободители.Радуйтеся, подвижников ко спасению нелестнии вожди.Радуйтеся, целомудрия нашего блюстители.Радуйтеся, нестяжания известное правило.Радуйтеся, крепкое наше ограждение.Радуйтеся, непостыдное наше упование.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 6

Проповедницы Славы Божия и по смерти явистеся, преподобнии, от раки честных мощей ваших неоскудныя струи исцелений источающе и всем требующым различная дарования подающе, яже видевше чада ваша благодарно воспеша прославльшему вас Богу: Аллилуиа.


Икос 6

Возсиявше паки и паки слава ваша, преподобнии, и обитель ваша возрасташе и множашеся, аще и многаши нечестивии воеваху ю, храмы ея разоряюще и иноки избивающе и изгоняюще: от жива бо суща, аще и посечена, корене паки и паки леторасль восхождаше и многи добродетелей подвижники под сень свою собираше, да злостраждуще за Христа, в терпении стяжавают душы своя, вам же, яко первоначальником своим, воспевают сице:Радуйтеся, светила веры, присно возсиявающая.Радуйтеся, источницы молитвы, николиже оскудевшии.Радуйтеся, хлебе сладкий ищущым покаяния.Радуйтеся, питие безсмертное подвижником пощения.Радуйтеся, вы бо бысте благодатное всем смиренным прибежище.Радуйтеся, вы бо показастеся недвижное послушным утверждение.Радуйтеся, изгнанным правды ради готовии спутницы.Радуйтеся, обидимых за Христа сопричастницы.Радуйтеся, нищих духом сожители.Радуйтеся, кротких сердцем собеседницы.Радуйтеся, злострадания живии образи.Радуйтеся, терпения независтнии датели.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 7

Хотяще нечестивии свеи в конец веру православную истребити, обитель Валаамскую до основания истощиша, обаче светильника вашего угасити не возмогоша: инуде бо преставленный, паче возсия на свещнице высоце, да и тамо веселит чада церковная и пети Богу подвизает: Аллилуиа.


Икос 7

Новый Исраиль явишася духовная чада ваша, яже, многоцелебную раку мощей ваших на рамена восприимше, от губительства избегоша: ревноваху бо святыни не быти поруганней от поганых. Темже и в Новград притекоша, идеже всельшеся и мощем вас, отцев своих, приседяще, не престаша заповеди ваша хранити и воспевати вам сице:Радуйтеся, сокровище наше некрадомое.Радуйтеся, светильницы наши неугасимии.Радуйтеся, вожди, николиже нас оставляющии.Радуйтеся, наставницы, выну с нами сущии.Радуйтеся, столпи света, путь к небеси нам указующии.Радуйтеся, облацы благодати, от лести нас покрывающии.Радуйтеся, Амалика всегубителя победнии борители.Радуйтеся, фараона мысленнаго правиии обличители.Радуйтеся, сланое море суеты добре прешедшии.Радуйтеся, в пустыню страстей мужественно всельшиися.Радуйтеся, небесныя манны причастницы.Радуйтеся, нас грешных пред Богом споручницы.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 8

Странноприемый раку мощей ваших божественне возвеселися Великий Новград, собор святых своих две звезде приложивый, дивным светом чудес сияющыя и благодать исцелений неоскудно всем подающыя. Сего ради возопи: Аллилуиа.


Икос 8

Всецелою мыслию у Господа водворяющеся и зрением нетленныя славы Его наслаждаеми, не небрегли есте, преподобнии, о разорении святыя обители вашея, ниже потерпесте, да угаснет светильник, возжженный на Валааме: но неемииною печалию поболесте и молитвою помолистеся, да поруган будет диавол, зле совещавый на страну сию. Темже молитвою вашею воста от пепла обитель святая сия и ликующи честныя мощи ваша от Новаграда грядущыя сретает, вам же вопиет сицевая:Радуйтеся, радости небесныя вестницы.Радуйтеся, милости Божия посли.Радуйтеся, славо наша, паки воставшая.Радуйтеся, венче наш, нам паки возданный.Радуйтеся, яко пришествием вашым вера правая паки зде утвердися.Радуйтеся, яко светильник вечныя жизни паки во обители вашей возсия.Радуйтеся, злаго на страну сию совета диаволя разрушение.Радуйтеся, народа окрестнаго от рова ереси избавление.Радуйтеся, Церкве Православныя новое торжество.Радуйтеся, врат адовых вящшее посрамление.Радуйтеся, ангелов горних высокая песнь.Радуйтеся, земных человек ликование.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 9

Вся строяй о спасении человечестем, вдал еси, Христе, стража Дому Твоего во стране сей святую обитель нашу. Не попусти убо ю унынием воздремати, ни куплями житейскими отяготитися, ниже путь добрейший Креста Твоего оставити, но купно с преподобными Твоими да выну поет Ти: Аллилуиа.


Икос 9

Ветиям многовещанным века сего юродство есть еже мир возненавидети и плоть свою умертвити: недоумеют бо духовная духовными востязовати, ниже жизни сокровенныя во Христе постигнути, яже утаи Бог от премудрых и разумных и откры младенцем. Темже, преподобнии, яко Царствия Небеснаго наследницы и благодатныя радости общницы, молитвою вашею выну наставите нас, да тщетныя прелести жития сего избывше, невозвратным помыслом поприще наше течем, поюще вам таковая:Радуйтеся, духовнаго любомудрия податели.Радуйтеся, безстрастия сосуди.Радуйтеся, чистоты сердечныя сокровища.Радуйтеся, смирения зерцало.Радуйтеся, вы бо мудрых мира сего явистеся посрамление.Радуйтеся, вы бо юродивых о Христе бысте похвала.Радуйтеся, яко вами врага низлагаем хотения.Радуйтеся, яко вами суеты отреваем прилоги.Радуйтеся, во бранех духовных нам пособницы.Радуйтеся, во искушениих всемощнии заступницы.Радуйтеся, обуреваемых пристанище.Радуйтеся, немощных исцеление.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 10

Спасительный путь поста возлюбившии и ярем Христов на ся волею вземшии, приидите вси к сему тихому от бури греховныя пристанищу, в покаянии припадем к неослабным молитвенником нашым и отцем, яко молитвою их присно воздвизаеми, обрящем славу и воспоем: Аллилуиа.


Икос 10

Стена есте обители вашей и всем с верою к вам притекающым, преподобнии: вашим бо бодренным заступлением соблазны мира отгоняются и страстей взыграния угашаются. Темже молим вас: не отрините нас в немощех наших, во искушениих и скорбех. Внегда оскудевати духовней крепости нашей, не оставите нас, но будите нам присное защищение, покров же и отрада, да вопоем вам благодаряще:Радуйтеся, пустынных тихое утешение.Радуйтеся, уединенных тайное радование.Радуйтеся, в молитве пребывающих незримии сомолитвенницы.Радуйтеся, во благоговении сущих благодатни сподвижницы.Радуйтеся, наставницы наши, имиже к совершенству призываемся.Радуйтеся, отцы наши, имиже постничества желаннаго конца доспети уповаем.Радуйтеся, крепосте наша, еюже стену греха нашего прейдем.Радуйтеся, утверждение наше, имже тяготу злобы нашея отлагаем.Радуйтеся, грехми обремененных любвеобильнии восприемницы.Радуйтеся, кающихся тепле блазии ходатаи.Радуйтеся, юноши к целомудрию возводящии.Радуйтеся, старцем терпение подающии.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 11

Пению немолчному безплотных подражающе и на жестокое житие отцев наших взирающе, не обленимся, о братие: возлюбим в молитвах всенощное бдение, не устрашимся тленныя плоти утеснения, да преподобным нашым сопричастницы будем и со ангелы воспоем: Аллилуиа.


Икос 11

Светозарныя светильники, светом истиннаго благочестия северную страну сию просвещающыя, зрим вы, преподобнии: в земнем бо житии вашем многи от лести бесовския ко Христу приведосте, и по смерти токи благодатных дарований изливающе и обитель свою во благоговении и трудолюбии содержаще, православную веру зде утверждаете, и вся окрестныя люди духовным хлебом питаете, и от Люторова пагубнаго нечестия и тмы неведения избавляете. Сего ради приимите от нас сицевая:Радуйтеся, истины нелестнии свидетелие.Радуйтеся, мрачных суеверий отгнатели.Радуйтеся, Силы Божия дивное явление.Радуйтеся, благодати Христовы чудное знамение.Радуйтеся, вами бо Царствие Божие в сердца многих прииде.Радуйтеся, вами бо Денница истиннаго света во омраченных грехом возсия.Радуйтеся, врачеве святии, сумнящихся душы благодатно исцеляющии.Радуйтеся, пастырие добрии, овцы своя от челюстей звериных изимающии.Радуйтеся, православным Христово благоухание.Радуйтеся, еретичествующым смертная воня.Радуйтеся, Карелии славнии апостоли.Радуйтеся, Российския земли украшение.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 12

Благодатию Твоею божественною раздрав грех наших рукописание, благодать Твоего сыноположения обнови в нас, Слове Божий, и даждь нам прочее в покаянии благоугодити Тебе, да с преподобными Твоими воспоем Тебе: Аллилуиа.


Икос 12

Поюще пресланую память вашу, елико по силе нашей, восхваляем вас, преподобнии: вы бо, жертву чисту себе Христови принесше, всем вся бысте и всем просящым туне вся потребная подаете, да вси, благодарению поучившеся, в покаяние и исправление приидем, вас же воспоем сице:Радуйтеся, смиренных мольбам вниматели.Радуйтеся, убогих воздыхания послушатели.Радуйтеся, вдов и сирот наказатели и кормители.Радуйтеся, обидимых отрадо и утешение.Радуйтеся, в нуждах и обстояниих сущих скорое и известное избавление.Радуйтеся, всех к раце мощей ваших с верою притекающих независтное исцеление и спасение.Радуйтеся, предстатели наши, умиленныя слезы наша приемлющии.Радуйтеся, молитвенницы наши, во благих прошения верных исполняющии.Радуйтеся, монашествующих всегда готовое прибежище.Радуйтеся, мирских человек упование.Радуйтеся, государства нашего крепосте.Радуйтеся, Церкве Православныя удобрение.Радуйтеся, Сергие и Германе, отцы преблаженнии.


Кондак 13

О всепетии и преславнии чудотворцы наши и молитвенницы, Сергие и Германе преподобнии! Нынешнее смиренное приношение от недостойных чад ваших приемше, от всяких напастей, скорбей и болезней, наветов вражиих и обстояний избавите нас, и в страшный час смертный будите нам крепцыи предстатели, яко да вечныя смерти избавльшеся, воспоем прославльшему вас Богу: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й


МОЛИТВА ПРЕПОДОБНЫМ СЕРГИЮ И ГЕРМАНУ, ВАЛААМСКИМ ЧУДОТВОРЦЕМ

О велицыи отцы наши Христови угодницы, и теплии предстатели ко Спасу о душах наших, Сергие и Германе: вы бо в недузех целители явистеся, по морю плавающым кормчии, и утопающым благонадежное избавление, и от всякаго смертоноснаго нашествия хранители, паче же от духов нечистых свобождение и всяких наветов противу нас содержимых очищение и помощь. О преблаженнии отцы и чудотворцы преславнии, Сергие и Германе, молитеся к Владыце Христу о нас грешных: яко да вашими молитвами сподобимся в день Судный деснаго предстояния, и наслаждения во Царствии Божии во веки веков. Аминь.


МОЛИТВА ИНАЯ

О преподобнии, богоноснии, всеблаженнии отцы наши, Сергие и Германе, зрителие Славы Божия в Небесном Царствии, не презрите нас грешных в нуждах и скорбех наших, но ускорите в помощь к вам прибегающым: приимите воздыхание и слезы, и вонмите смиренному молению нашему. Предстояще убо Небесному Царю, о всеблаженнии! Молите благость Его, еже ущедрити место селения вашего и всякому граду и стране ниспосылати обилие благ земных. Страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их Господь да свободит, и да возставит престол православных правителей; верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. Молите Его, еже нас всех в вере и добродетелех утвердити, избавляя присно от вожделений греховных, и от нападения видимых и невидимых врагов: обидимыя защитити, болящыя уврачевати, от томительства злых духов свободити, на мори плавающих спасати, путешествующым спутешествовати, и всякому верному в нуждах способствовати; яко Того вси есмы творение и Того есть Царство, и Сила и Слава во веки веков. Аминь.


МОЛИТВА ТРЕТЬЯ

О преподобнии и богоноснии отцы наши Сергие и Германе! С верою и любовию припадающе к святей иконе вашей, умиленно молим вас: не забудите нас, недостойных и грешных (имена), но предстательством вашим оградите нас от злых козней вражиих, утолите возстание страстей, укрепите немощь нашу в духовных бранех и подвизех, предлежащих нам, отжените всякое уныние и печаль греховную от сердец нашых, и небесное утешение низпослите нам во трудех и скорбех наших. В страшный же час смертный предстаните всем нам, яко же блазии ходатаи и темных зраков демонских прогонителие: да в мире и покаянии скончавше земное поприще наше, достигнем и вечных благ наслаждения, и купно с вами да воспоем и прославим всесвятое имя Отца, и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 


ЕСЛИ ВАМ ПОНРАВИЛСЯ МАТЕРИАЛ — ПОДДЕРЖИТЕ НАС!

Сайт нашего храма существует на Ваши пожертвования.
Мы надеемся на Ваше участие и поддержку.
С Вашей помощью мы сможем сделать больше!

Для этого введите в окошке нужную сумму (в рублях) и нажмите на кнопку, для выбора способа пожертвования (с помощью карты, мобильного телефона или яндекс кошелька).
Далее нажмите кнопку пожертвовать и следуя инструкциям и совершите платеж.

СПАСИ ВАС ГОСПОДИ!


Категория: Акафисты русским святым | Добавил: Православие (11.07.2015)
Просмотров: 506 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar